EKOTİME KATIL ŞEHRİNİ İNŞAA ET İSİMLİ E-TWİNNİNG PROJEMİZ

EKOTİME KATIL ŞEHRİNİ İNŞAA ET İSİMLİ E-TWİNNİNG PROJEMİZ

Proje Hakkında

·         Proje Adı: Ekotime Katıl Şehrini İnşaa Et

Süre: 5 ay

Öğretmen ve öğrencilerin proje süresince twinspace üzerinden paylaşım yapmaları teşvik edilerek forumların aktif kullanılması sağlanacaktır. Proje üyelerinin fikirleri alınarak işbirliği içerisinde proje yürütülecektir.

Çalışma Aralığı: 6-10

Kısa Açıklama: Projemizde problem durumu olarak doğanın korunması ve geri dönüşüm konuları seçilmiştir. Projemizde Türkçe, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Hayat Bilgisi, Görsel Sanatlar, Müzik vb. derslerin ilgili kazanımları disiplinler arası yaklaşıma uygun bir şekilde proje içine entegre edilmiştir. Projede, doğanın korunması ve geri dönüşüm konularına dikkat çekmek için öğrencilerle birlikte hayali bir şehir kurulur. Hayali şehir için, tüm paydaşların fikirleri alınarak problem durumuna uygun bir isim belirlenir. Hayali şehirde insanlar doğaya ve geri dönüşüme gereken önemi vermemekte ve ekolojik denge bozulmaktadır. Öğrencilerden bu problem durumunu çözebilmek için öğretmenlerinin rehberliğinde ekotimler kurmaları istenir. Ekotimler ağaç dikimleri gerçekleştirecek, geri dönüşüm alanları oluşturacak, toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları yapacak, süreç içerisinde teknolojiyi etkin kullanarak web 2 araçlarıyla eğlenceli bir şekilde çalışacaklar. Öğrencilerin hem grup hem de bireysel çalışmalarda aktif katılımının sağlandığı, hayal gücünün desteklendiği, disiplinler arası yaklaşımın kullanıldığı, sosyal sorumluluk bilincinin desteklendiği, problem çözme becerilerinin geliştirildiği proje tabanlı öğrenme metodu ile projemizi 5 aylık bir süreç olarak planladık.

Hedefler:

HB.1.6.3. Yakın çevresinde bulunan hayvanları ve bitkileri korumaya özen gösterir.

HB.1.6.4. Doğayı ve çevresini temiz tutma konusunda duyarlı olur. 

HB.1.6.5. Geri dönüşümü yapılabilecek maddeleri ayırt eder.

T.1.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

F.3.6.2.2. Yaşadığı çevrenin temizliğinde aktif görev alır.

F.3.6.2.6. Doğal çevreyi korumak için araştırma yaparak çözümler önerir.

F.3.7.2.2. Pil atıklarının çevreye vereceği zararları ve bu konuda yapılması gerekenleri tartışır.

HB.3.6.1. İnsan yaşamı açısından bitki ve hayvanların önemini kavrar.

HB.3.6.4. İnsanların doğal unsurlar üzerindeki etkisine yakın çevresinden örnekler verir.

HB.3.6.5. Doğa ve çevreyi koruma konusunda sorumluluk alır.

HB.3.6.6. Geri dönüşümün kendisine ve yaşadığı çevreye olan katkısına örnekler verir.

T.3.2.5. Sınıf içindeki tartışma ve konuşmalara katılır.

T.3.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

SB.4.4.4. Çevresindeki ihtiyaçlardan yola çıkarak kendine özgü ürünler tasarlamaya yönelik fikirler geliştirir.

SB:4.5.3. Sorumluluk sahibi bir birey olarak bilinçli tüketici davranışları sergiler.

SB:4.5.5. Çevresindeki kaynakları israf etmeden kullanır.

SB:4.6.3. Okul yaşamında gerekli gördüğü eğitsel sosyal etkinlikleri önerir.

T.4.1.6. Dinlediklerinin/izlediklerinin ana fikrini/ana duygusunu belirler.

T.4.2.5. Sınıf içindeki tartışma ve konuşmalara katılır.

T.4.3.35. Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.

T.4.4.9. Formları yönergelerine uygun doldurur.

F.4.6.1.1. Kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya özen gösterir.

G.4.1.6. Farklı materyalleri kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapar.

Mü.4.C.1 Dinlediği müziklerle ilgili duygu ve düşüncelerini ifade eder.

Beklenen Sonuçlar: Öğrencilerin yapılan çalışmalarla kendilerini ifade edebilmeleri, özgüven kazanmaları, yeni bir ürün ortaya koyabilmeleri, doğaya saygı duymaları, kaynakları bilinçli kullanmaları çevreyi korumaları, geri dönüşüme önem vermeleri ve toplumu bu konuda bilinçlendirme çalışmalarına katılmaları beklenir. Öğrencilerin yapılan çalışmalarla problem çözme becerilerinin, sosyal becerilerinin, sosyal sorumluluk bilincinin, teknoloji okuryazarlığının, eleştirel düşünme becerilerinin artması beklenmektedir. Psikososyal ve duygusal gelişimlerini destekleyecek problemlere ve olaylara farklı açılardan yaklaşan öğrencilerin sürece aktif olarak katıldığı, yapılandırmacı yaklaşıma, çoklu zekâ kuramına, paylaşım ve yardımlaşma davranışlarına önem veren işbirlikçi öğretime uygun, hatırlama anlama-uygulama-analiz etme-değerlendirme- yaratma gibi bilişsel alan basamaklarının kullanıldığı, eleştirel düşünme becerileri ile üst bilişsel düşünme becerilerini destekleyen ve geliştiren proje tabanlı öğrenmeyle bu hedeflere ulaşılması amaçlanmıştır.

29.04.2021 357

29-04-2021