STEM EVERYWAY THAT WE CAN (STEM HER YERDE) ADLI e-TWİNNİNG PROJEMİZ
PROJE HAKKINDA
STEM eğitimi yaklaşımı ile öğrencilerin üretim ve buluş alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri geliştirilir. İş dünyasına girdiklerinde proje becerileri sayesinde iş hayatının istediği niteliklere kolayca uyum sağlayabilmeleri hedeflenmektedir.
HEDEFLER
STEM eğitimi yaklaşımı ile öğrencilerin üretim ve buluş alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri geliştirilir. İş dünyasına girdiklerinde proje becerileri sayesinde iş hayatının istediği niteliklere kolayca uyum sağlayabilmeleri hedeflenmektedir.
YAPILAN ÇALIŞMALAR
Eylül,
* Kelime bulutu oluşturma
* Karma Öğrenci Takımları
Ekim,
* Proje logosu ve posterinin oluşturulması.
* Logo oylama
* AB Kod Haftası 2019
Kasım ,
* STEM Oyunları
* Okul dışındaki STEM etkinlikleri
* STEM Oyunları Havuzu
* STEM / Voki (Hava, Toprak, Su)
Aralık ,
* Noel ve Yeni Yıl Kartları zinciri
Noel ve Yeni Yıl kart değişimleri
* e-Kitap (Toprak, Su, Hava Maceraları)
Ocak-Şubat ,
* Küresel ısınma ve iklim değişikliği
* Küresel uyarı afişi
* yapboz
* e-Kitap (Toprak, Su, Hava Maceraları)
* e-Kitap (STEM etkinlikleri planı)
Mart,Nisan,Mayıs
* Bandana maskesi yapımı
*El yıkama
* Kendiniz için yemek hazırlamak (omlette)
*Kitap okumak
* Bina (Mühendislik çalışması)
Proje çalışmaları blog;
https://stemeverwaythatwecan.blogspot.com/
Ortak ürünlerden bir tanesinin linki,
https://www.thinglink.com/media/1330154385837129731
Proje Kazanımları;
1-Küresel sorunlar farkındalığı gelişti,virüse önlem amacıyla kendi maskelerini yaptılar.
2-Farklı ülke çocukları ile iletişim ve işbirliği,CLIL Beceri gelişimini sağladı
3-Web araçları kullanımı ile yapılan sunumlar ile teknoji ve BT becerileri gelişti.
4-Omlet yapımı ile algoritmik düşünme becerileri gelişti.
5-Stem etkinlikleri ile 21.Yüzyıl becerileri geliştirildi.
6-Stem etkinlikleri ile yapılan uygulamalarda disiplinler arası dersler ve kazanımlara yer verilmiş,öğrencilerin türkçe,hayat bilgisi,matematik ve fen bilimleri kazanımları da kazandırılmıştır.
7-Projede çok sayıda yabancı ortaklar olması sebebiyle,farklı kültürleri de tanıma fırsatı sağladı.
8-Uluslararası codeweek haftasına katılan öğrenciler,birçok kodlama etkinliğine katıldı.
9-Romanya ve Azarbeycan öğrencileri ile mektuplaşma ve yeniyıl kart etkinliği yapılmış,öğrencilere Rize çayı poşetleri hazırlanıp gönderilerek,şehrimizin tanıtımı da yapıldı.
PROJEDE YER ALAN OKULUMUZ ÖĞRETMENLERİ
MERYEM EĞRİOĞLU
PROJEDE YER ALAN DİĞER ÖĞRETMENLER
ORTAKLAR,15 TÜRK,10 YABANCI ,
Öğretmen Tanıtım linki;
https://docs.google.com/document/d/1yt3G80NKxFo21n0vDK1cqp_Ohs4P1xSQQ1Ph7e8PUjg/edit